SYNLIGHED

- OFTE ET SPØRGSMÅL OM INKREMENTELLE ÆNDRINGER


Udviklingen af den gode webshop, er en proces – det er ikke et resultat eller mål, du når frem til. Der er kontinuerligt behov og mulighed for at foretage justeringer – justeringer som der giver dig bedre placeringer i søgemaskinerne og bedre konverteringer.

Det handler om rutiner! Får du etableret de gode rutiner vil optimering være et arbejde, du kan høste resultaterne af i lang tid fremover. 

Overordnet er der to større kategorier inden for området; konverteringsoptimering og søgemaskineoptimering. 

 


KONVERTERINGSOPTIMERING


Konverteringsoptimering arbejder ikke bare for at øge antallet af besøgende og dermed kunder i din webshop. Det handler i høj grad også om at sikre en optimal købsoplevelse for de kunder der er inde i shoppen. Der skal altså etableres gnidningsfrie bevægelser fra produktvisning til indkøbskurven og check-out. Der er flere måder at gøre dette på eksempelvis ved at forenkle bestillingsprocessen, fortælle kunden om returret, sikkerhed og informere om tydeligt om fragtbetingelser.

Tit er det de små ting, der er i stand til at gøre den store forskel. Euroweb arbejder med webshops hver dag, og vi ved, hvad der virker og ikke virker. Derfor kan du undgå en masse begynderfejl ved at lade os vejlede og hjælpe dig i dit arbejde med at etablere en webshop, der sikrer dig overskud.

 

 


SØGEMASKINEOPTIMERING


Søgemaskineoptimering (SEO) handler om at få din webshop, dens kategorier og produkter placeret højere i søgeresultaterne på Google. Søgemaskineoptimering dækker blandt andet over aktiviteter såsom tekstforfatning (keywords), struktur, links internt i webshoppen og links til din webshop fra eksterne hjemmesider (linkbuilding).

Euroweb kan hjælpe dig med at få din webshop til at ramme de ord som dine kunder søger på og få den til at ranke højere på Google.

 

 

 

OPTIMERING PÅ BEGGE PARAMETRE


 

Konverteringsoptimering og søgemaskineoptimering går hånd i hånd. Det nytter ikke noget at få en masse besøgende, hvis webshoppen ikke sælger, og modsat vil de færreste have en konverteringsvenlig webshop, hvis der ingen besøgende er.

Med eurowebs hjælp kan du sikre dig, at du optimerer på begge parametre og ved hjælp af eurowebs analyseværktøjer vil du også få omfattende indblik i dine kunders adfærd i din shop, hvorved du på sigt altså bliver endnu bedre i stand til at optimere din webshop baseret på dine kunders adfærd og behov. Euroweb hjælper jer gerne i gang!

Hos euroweb søger vi også kontinuerligt, at finde den optimale løsning for vores kunder og for at minimere jeres tidsforbrug og de økonomiske udgifter forbundet med en etableringen af jeres webshop. I kan med vores hjælp relativt let komme i gang - også uden forudsætninger og evner inden for IT, regnskab og lagerhåndtering. 

At vi har gjort det nemt at lave en webshop sker imidlertid ikke på bekostning af udvalget af funktioner. Uanset om I ønsker at understøtte mobile enheder, at udsende nyhedsbreve, anvende rabatkoder, have flere sprog- og valutamuligheder og integrere jeres webshop med lagerstyring, sociale medier m.m. er funktionerne kun et par klik væk. 

Slutteligt har euroweb også fokus på din bundlinjen (ROI - return on Investment), og vi sikrer kvalificeret trafik, leadgenerering og salg gennem: 

• Input til jeres webshops opbygning samt funktionaliteter 

• Rådgivning til design og farvevalg 

• Sparring omkring tekstmateriale – hvordan de forstås, hvordan de udformes og hvordan de sikrer SEO 

• Vejledning omkring etablering af jeres "call to action"

 

SEKS GODE RÅD


Vi har gennem tiden samlet nogle gode råd om den gode webshop som du kan bruge – rådene lyder: 

 

 

FÅ FEEDBACK FRA DINE KUNDER

LYT, LYT og LYT! Feedback fra dine kunder er guld værd.

 

Det er for dem, du har lavet shoppen og deres forbedringsforslag, skal du tage seriøst.

Det er ofte den lille detalje, som afgør om handlen kommer i hus, og undlader du at lytter til dine kunder,

får du aldrig den feedback på din webshop, som vil udvikle den mest. 

 

 

ETABLÉR TILLID

Der er ikke noget der skaber mere tillid, end at læse andre kunders oplevelse med webshoppen.

 

Alle vil gerne være sikre på, at de handler i en ordentlig webshop, der arbejder professionelt med nethandel.

Du vurderer sikket også på hvilken webshop du skal handle, når der er flere, der har varen til samme pris.

Her er det igen andre kunders oplevelse med webshoppen, der kan være det afgørende. Benyt eksempelvis Trustpilot til at øge tilliden.

 

 

BRUG MÆRKNINGSORDNINGER

Mærkningsordninger som E-mærket på forsiden og ved check-ud-processen har betydning for konverteringsraterne.

 

...har flere test vist, og disse mærker er vigtige, når tillid skal etableres og troværdighed bevises.

 

 

ANVEND SOCIALE MEDIER

Der er 2.600.000 danske profiler på Facebook og halvdelen af dem besøger Facebook hver dag!

 

Mange anvender sociale medier flere gange dagligt og deler hvilke køb de har gjort.

Din opgave med sociale medier er, at gøre det let at dele indholdet fra din hjemmeside. Der er mange services der gør det let at dele indholdet på flere forskellige sociale medier – eksempelvis http://sharethis.com 


 

ONLINESUPPORT

Kan kunden ikke selv læse sig til de informationer de ønsker, så er de hurtigt videre til næste webshop.

 

Du tænker måske, at de bare kan ringe eller skrive en mail – men det har de ikke tålmodighed til. De skal have svar her og nu.

Den service, som du kan nå dem med er online support. Her er de stadig gemt bag internettets anonymitet (næsten) og de kan få hurtig respons.

 

 

SPLIT TEST OG CALL TO ACTION

Du finder let 10 procents optimering ved at split-teste på de vigtigste ”Call to action”-punkter.

 

Noget så simpelt som en farve, størrelse, tekst på køb knappen og teksten i indkøbskurven kan gøre forskellen.

Der er mange gevinster at hente – det handler blot om at blive ved med at lede.